Remarketing * Lucie - prosinec 2015
"Dáš si kafe?"
"Lucie, haló."
"Co?" vytáhnu si sluchátka z uší.
"Jestli si dáš kafe. Jdu vařit vodu," zeptá se mě podruhé kolega Jonáš. Jsme tu
jen my dva. Ještě je šero, šest hodin ráno, venku sněží a ve firmě jsme zatím
sami.
"Jasně, díky." A dám si sluchátka zase zpátky do uší.
Kolega odejde na druhý konec naší firmy do malé jídelny.
Po chvíli se vrátí se dvěma hrnky horké kávy.
"Je tu hrozný nepořádek, alespoň utřu prach. Odpoledne můžeme vytřídit šanony."
"Když se ti chce."
Jen se zašklebím a vezmu hadr s leštěnkou. Otřu klávesnice i bedny, stoly
a parapet. Když omývám okno, spatřím přijíždějící auto na příjezdové cestě.
Všimnu si, že lampa u cesty lehce zabliká.
"Tak už tu budeme tři," zazubím se. "Šéf přijel."
Jeho kroky zamíří rovnou do naší kanceláře. Pozdravíme ho, ale odpovědi na
pozdrav se nedočkáme.
Projde se po místnosti rovnou ke komodě, kde jsou uložené šanony. Rukou přejede
po desce, kterou jsem před pár minuty vyleštila. Podívá se na ruku, kterou
desku pohladil, a beze slova odejde.
S kolegou se na sebe jen nechápavě podíváme. "Všimla jsem si, že všechny moje emaily asi chodí zároveň i šéfovi. Nedávno se
mě na chodbě zeptal na něco, co nemohl vědět jinak, než že by si to přečetl v
mém emailu. A ještě mě upozornil, že mám chybu v kalkulaci, kterou jsem v té
nabídce posílala. Ty tvoje čte taky?", nadhodím opatrně do ticha.
"Chodí mu emaily nás všech. To sis všimla brzo", ušklíbne se kolega.
"Tak víš jak, něco takového by mě dřív ani nenapadlo. Tak jsem trochu
překvapená."
"Nepiš nikomu, komu nemáš a je to snad v klidu, ne?"
"Tak jasně, komu bych asi tak co psala závadného, spíš mě ale udivuje, že má
čas to všechno po nás číst."
"Pustím rádio a vrátíme se k práci, ne?", ukončí náš rozhovor Jonáš a
naladí svoji oblíbenou stanici Beat.
Z repráků zazní píseň od Hoziera.
"I'll tell you my sins, so you can sharpen your knife"
"Ehm" Jonáš si do písně
tak nějak zvláštně odkašle a začne něco ťukat do klávesnice.
"Teď jsem si vzpomněla. Včera jsem se s mužem bavila o tom, že nám naše stará
lednice už dlouho nevydrží a že bychom se měli začít dívat po nové. Tak si tak o
té lednici pořád debatujeme a večer, když jsem na mobilu na Facebooku, první,
co na mě vyskočí, je nabídka lednic. Hustý, co?"
"Jo, to se mi taky stává. To je remarketing. Asi ses na ty lednice už před tím
dívala a oni ti je pak v reklamě po čase budou nabízet znovu. E-shopy za
to platí docela velký peníze. Doufají, že se pro ni vrátíš a koupíš si ji. To
se tak dělá už dlouho."
"Aha, tak to je možný."
Přepnu okno se svou rozdělanou excelovskou tabulkou na prohlížeč Chrome a zadám
do vyhledávače: "Jak funguje remarketing?"
To bylo ještě v době, kdy mě tyto informace nechávaly chladnou. Pomyslela,
jsem si něco o tom, jak jde ten pokrok rychle dopředu a vrátila se ke své
práci.